KADRA

 

Dyrygent

 

lossAndrea Loss – ukończył Konserwatorium w Udine (klarnet) i studiował dyrygenturę u Jana Cober (NL), Ronald Johnson (USA), Felix Hauswirth (CH), Izaak Karabtchevsky (BR), Diego Dini Ciacci (I) a także instrumentacjię, harmonię, kompozycję i śpiew.Dyrygował orkiestrami dętymi we Włoszech, w Europie i USA.

Jest głównym dyrygentem „Orchestra di fiati Rosmini ” (I), Orkiestra di Fiati della Provincia di Vicenza (I), Orchestra di Fiati della Provincia di Vicenza (I) , Banda cittadina Peschiera del Garda (I), Corpo bandistico di Lizzana (I) i jest nauczycielem i dyrektor artystyczny ISEB (Wind Band European Institute).

 

 


Pedagodzy prowadzący warsztaty:

 

 

foto S SobolaSylwester Sobola- obój. Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego  w Katowicach, którą ukończył w 1986 roku w klasie oboju prof. Edwarda Mandery .

W latach 1986-1991 pracował w Polskiej Filharmonii Kameralnej Wojciecha Rajskiego w Sopocie. W latach 1991-1997 pracował w Wielkiej Orkiestrze Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach .Od 1997 roku jest solistą Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie.

W latach 1992-2001 prowadził klasę oboju w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu gdzie uzyskał tytuł adiunkta I stopnia z tytułem doktora. Od 2002 roku jest wykładowcą oboju w Białostockiej Filii Uniwersytetu  Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Prowadzi seminaria metodyczno – programowe dla nauczycieli szkół muzycznych I i II stopnia.

Współpracuje z wieloma orkiestrami w kraju np. Sinfonia Varsovia , Sinfonietta Cracovia, Radiowa Orkiestra Symfoniczna w Warszawie i inne. Prowadzi działalność artystyczną jako solista i kameralista, dokonał wielu nagrań archiwalnych i płytowych oraz wykonał wiele premier operowych. Koncertował w takich krajach jak:  Japonia, Chiny, Niemcy, Dania, Francja, Wielka Brytania, Włochy, Emiraty Arabskie, Oman, Liban i inne.

 

 

 

Michael Cede v4 - 1aMichael Cede
Flecista.
Studiował w Konserwatorium w Innsbrucku – swoim rodzinnym mieście. Studia ukończył z wyróżnieniem, następnie kontynuował naukę gry na flecie u takich nauczycieli jak: Irena Grafenauer, Michael Martin Kofler, Philip Boucly, Paul Meisen, Emanuel Pahud oraz Michel Moragues.
Michael Cede został uhonorowany w Austrii wieloma nagrodami, występował z koncertami, recitalami i kameralnie z następującymi artystami: Karl-Heinz Schütz, Michael Schöch, Michael Öttl, Pierre-Laurent Aimard . Występował również z zespołami: „Windkraft”, TENM i „Österreichisches Ensemble für Neue Musik „OENM”.
Koncertował na całym świecie: w Wiedniu, Amsterdamie, Rydze, Buenos Aires, Nowym Orleanie, Jerozolimie a nawet w Pekinie (występując w pekińskiej Central Conservatory of Music).
Przez cztery lata był członkiem Tiroler Symphonieorchester Innsbruck, a od 2008r. jest profesorem fletu w Konserwatorium w Innsbrucku.
Michael Cede to wszechstronny artysta, komponuje, wykłada i prowadzi warsztaty na temat powiązań między sztukami wizualnymi a muzyką.

 

 

 

 

 

Wojciech Dunaj Wojciech Dunaj

 Klarnet. Jest absolwentem Wydziału Instrumentalno – Pedagogicznego Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w  klasie klarnetu prof. Beniamina Przeździęka. Stopień doktora uzyskał w Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we  Wrocławiu. Jest laureatem XXVI Ogólnopolskiego Konkursu Młodych Instrumentalistów we Włoszakowicach.

Występuje jako solista, kameralista i muzyk orkiestrowy. Jest klarnecistą  w orkiestrze Opery i Filharmonii Podlaskiej, z  którą nagrał wiele płyt oraz odbył liczne podróże artystyczne po Europie i Azji.  Szczególnie ceni sobie współpracę z  Kevinem Kennerem, z którym wykonywał muzykę kameralną kompozytorów romantycznych. W swojej działalności  wykracza również poza estradę muzyczną. Przez kilka lat współpracował z Teatrem „Wierszalin”, z którym występował  na deskach wielu teatrów w Polsce i za granicą (Wielka Brytania, USA, Kanada).

 Od ponad 20 lat zajmuje się również pedagogiką muzyczną. Jest adiunktem na Uniwersytecie Muzycznym F. Chopina  oraz prowadzi klasę klarnetu w Zespole Szkół Muzycznych w Białymstoku. Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się z  młodzieżą także na wakacyjnych kursach muzycznych.

 

 

 

 

 

 

TomasT.Witekz Witek

Trąbka. Ukończył Akademię Muzyczną Fryderyka Chopina w Warszawie 1993-1995 wydzial instrumentalny-klasa trąbki oraz AMFC w Warszawie /1995-1998  klasa trąbki.

Pracuje w Opera i Filharmonia Podlaska od roku 1995 na stanowisku I-ego trębacza. Od roku 1996 nauczyciel trąbki w Zespole Szkół Muzycznych im. I.J.Paderewskiego w Białymstoku .W roku 2005 założyciel i prowadzący Big-Band ZSM w Białymstoku.Od 2006 wykładowca na temat zespołów kameralnych Big-Band na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina filia w Białymstoku, W roku 2007 trębacz show-band na statku Insignia-Oceania Cruises.

Ma na swoim koncie koncerty i udział w różnych projektach muzyczno-estradowych / Niemcy, Austria, Belgia, Holandia, Francja, Litwa, Łotwa, Rosja , Chiny, Egipt, Brazylia, Argentyna…/

tel.  606 119 927

tomaszwitek@interia.pl

 

 

 

 

 

 

 

 

109434_magdalena_kania (1)

Magdalena Kania

Fagot. Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach (klasa prof. Z. Tlatlika).

Doskonaliła swoje umiejętności pod kierunkiem wybitnych pedagogów, m.in. F. Essmanna, M. Barańskiego, T. Miczki, W. Orawca.

W latach 1997-2004 była pierwszą fagocistką Zespołu Pieśni i Tańca „Śląsk”. Obecnie zajmuje stanowisko pierwszej fagocistki Orkiestry Symfonicznej Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku

oraz jest nauczycielem nauki gry na fagocie w Zespole Szkół Muzycznych w Białymstoku.

 

 

 

 

 

                                          

 

 

 

 Adam Krzyczkowski Adam Krzyczkowski zdjęcie

 Perkusja. Absolwent Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Studia wyższe ukończył w  2008 roku na wydziale instrumentalno-pedagogicznym w klasie st. wykł. Henryka Mikołajczyka. Od roku 2003  współpracuje z Operą i Filharmonią Podlaską na stanowisku: perkusista tutti, a od 2008 jest jej pracownikiem.  Od 2012 nauczyciel gry na instrumentach perkusyjnych w Zespole Szkół Muzycznych im. Ignacego  Paderewskiego w Białymstoku. Bierze czynny udział w projektach rozrywkowych i symfonicznych.

 

 

 

 

ewa perkusja

 Ewa Wasilewska-Sawicka 

 Perkusja. Absolwentka Akademii Muzycznej w Warszawie w  klasie perkusji Henryka Mikołajczyka. W 2000 r. utworzyła klasę perkusji w PSM I  st. w Ełku, a od 2005r. jest pedagogiem Zespołu Szkół Muzycznych w Białymstoku,  a uczniowie mają na koncie liczne nagrody zdobyte na przesłuchaniach i  konkursach perkusyjnych . Współpracowała min.  z Operą i Filharmonią  Białostocką, Akademią Teatralną oraz sceną muzyki rozrywkowej jako muzyk  sesyjny. Od wielu lat bierze udział w warsztatach perkusyjnych min. gry na  congach, cajonie oraz klasycznych instrumentach perkusyjnych. Jest  zafascynowana muzyką hiszpańską i kubańską, któr Ewa Sajko – w 2017 roku, z tytułem magistra, ukończyła Uniwersytet Muzyczny w  Białymstoku na wydziale instrumentalno – pedagogicznym. Od września 2018   roku jest nauczycielem perkusji w Państwowej Szkole Muzycznej w Białymstoku.   Bierze udział w licznych projektach i koncertach organizowanych przez Operę i   filharmonię podlaską.  Jej wpływy słychać w nagraniach własnego zespołu.

 

 

 

 

ewa sajko

Ewa Sajko – Ewa Sajko – w 2017 roku, z tytułem magistra, ukończyła Uniwersytet Muzyczny w Białymstoku na wydziale instrumentalno – pedagogicznym. Od września 2018 roku jest nauczycielem perkusji w Państwowej Szkole Muzycznej w Białymstoku. Bierze udział w licznych projektach i koncertach organizowanych przez Operę i Filharmonię Podlaską.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sławek BielskiSławomir Bielski

 Saksofon. Ukończone studia magisterskie klarnetowe na Uniwersytecie Muzycznym w Warszawie filia w Białymstoku.

Studia saksofonowe  i podyplomowe ukończył w klasie saksofonu dr. Dariusza Samóla w Akademii Muzycznej im. I. J.  Paderewskiego w Poznaniu. Pobierał nauki u Wildy Zumwalda i Patricka Meighana. Uczestniczył w szeregu kursów metodycznych i  mistrzowskich prowadzonych przez Eda Bogarda, Jean Marie Londeix , Josepha Wytko, Claude Delangle. Koncertował w Rosji i  Chorwacji, a także w ramach kolejnych edycji saksofonowych Pomorskiego Festiwalu Saksofonowego w Szczecinie, Nowej Soli,  Korzuchowie. Od roku 1992 prowadzi klasę saksofonu w Zespole

 

 

 

 

 

Tomasz Czekała

 Tomasz Czekała. 

Waltornia. Studiował w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach pod kierunkiem prof. Mieczysława Korcza ukończył w roku 1991. Obecnie pracuje jako pierwszy waltornista w orkiestrze Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku, z którą wielokrotnie koncertował jako solista, a także dokonał wielu nagrań płytowych. W roku 1987 został laureatem Ogólnopolskiego Konkursu Instrumentów Dętych Szkół Średnich w Koszalinie. Od wielu lat wraz z kwintetem dętym „Senza Battuta” koncertował na polskich scenach i dokonał nagrań radiowych, a w roku 2001 wydał płytę CD. Tomasz Czekała od lat współpracuje z wieloma zespołami orkiestrowymi ( National India Symfonic Orchestra,  Filharonia Śląska, Filharmonia Lubelska, Filharmonia Olsztyńska, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Polska Orkiestra Radiowa i wiele innych) zarówno symfonicznymi jak i kameralnymi, z którymi występował na scenach krajowych i zagranicznych, a także dokonał wielu nagrań radiowych, telewizyjnych i płytowych. Od 1992 r. prowadzi klasę waltorni w Zespole Szkół Muzycznych w Białymstoku i na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie Wydział Instrumentalno – Pedagogiczny w Białymstoku.

 

 

Stanisław Kruciński , tuba,  eufonium, saxhorn

 

 

 

 

 

 

 

szymon stepkaSzymon Stępka . Wiolonczela. 

Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. F.Chopina ( obecnie Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina ), wydziału instrumentalno pedagogicznego w Białymstoku , gdzie studiował pod kierunkiem prof. Tomasz Strahla i prof. Andrzeja Zielińskiego. Swoje umiejętności doskonalił u wybitnych pedagogów, m.in. K.Michalika , A.Bauera , A.Orkisza oraz C.Ilei z Uniwersytetu Sztuki w Berlinie. Profesor Catalin Ilea określił go mianem wybitnie utalentowanego wiolonczelisty, którego osobowość i profesjonalizm rokują wspaniałą muzyczną przyszłość. Od 2003 roku Szymon Stępka jest członkiem orkiestry Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku a od 2007 roku koncertmistrzem wiolonczel w tejże orkiestrze. W 2008 roku został współzałożycielem kwartetu im. Aleksandra Tansmana. Jako solista występował pod batutą Wojciecha Rajskiego, Michała Klauzy oraz Jana Miłosza Zarzyckiego wykonując utwory W.Lutosławskiego, M.Brucha i J.Haydna. Jako kameralista występował m.in. na Festiwalach takich jak : Laboratorium Muzyki Współczesnej, Kolory Polski, Sanus per Artem ,Festiwal Kultury Żydowskiej ZACHOR, Muzyka w Starym Kościele. Współpracował w projektach Muzyki Kameralnej z takimi artystami jak: Kevin Kenner, Tomasz Strahl, Piotr Reichert, Łukasz Długosz. W marcu 2013 jako członek Kwartetu im. A. Tansmana towarzyszył delegacji przedstawicieli polskiego parlamentu pod przewodnictwem Pana Bogdana Borusewicza Marszałka Senatu RP podczas wizyty w Mołdawii. W trakcie tej wizyty koncertował m.in. Filharmonii Narodowej w Kiszyniowie. Jesienią 2014 został zaproszony do udziału w tournee z wybitnym solistą Krystianem Zimermanem,podczas którego wystąpił m.in. w renomowanej sali koncertowej Alte Oper we Frankfurcie nad Menem. Jako Koncertmistrz wykonywał partie solowe podczas koncertów w takich salach koncertowych jak: Cadogan Hall w Londynie, Sheldonian Theatre w Oxfordzie, Sala Koncertowa Filharmonii im M.Rimskiego-Korsakowa w Sankt Petersburgu, Sala Koncertowa Filharmonii Narodowej w Tallinie, Sala Koncertowa Filharmonii Narodowej w Wilnie, Sala Koncertowa Szwedzkiego Radia w Sztokholmie, Sala Koncertowa Filharmonii w Goeteborgu, Sala Koncertowa Filharmonii w Liege, Sala Koncertowa Filharmonii Narodowej w Mińsku oraz Sala Koncertowa Filharmonii we Lwowie. Nagrywał dla Polskiego Radia Lublin. W 2010 roku nakładem firmy DUX ukazała sie płyta CD z utworami W.Z.Zycha na której wykonuje partię solową w koncercie na Klarnet Basowy. W roku szkolnym2015/2016 był nauczycielem wiolonczeli w Psm I iII stopnia w Białej Podlaskiej. Współpracuje z Polską Filharmonią Kameralną w Sopocie pod dyrekcją Wojciecha Rajskiego

 

 

Ryszard WolickiRyszard Wolicki

Kontrabas. Pierwszy kontrabasista Opery i Filharmonii Podlaskiej, od 1986 roku pełni funkcję kierownika grupy kontrabasów. Od 30 lat jest również zatrudniony w Zespole Szkół Muzycznych w Białymstoku, obecnie  na stanowisku nauczyciela dyplomowanego. W tym okresie uczniowie pracujący pod jego kierunkiem wielokrotnie odnosili sukcesy i zostawali laureatami ogólnopolskich i makroregionalnych konkursów i przesłuchań kontrabasowych, zajmując czołowe miejsca. Przez wiele lat pracował także  jako wykładowca Uniwersytetu Muzycznego im. Fr. Chopina w Warszawie Filia w Białymstoku prowadząc klasę kontrabasu a także zajęcia ze studiów orkiestrowych i kameralistyki.

 

 

 

 

 

 

 HarfaAldona Poczwardowska

Aldona Poczwardowska. Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu oraz Studia Podyplomowe w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Dokształcała się na licznych kursach harfowych.

Już w trakcie studiów została pierwszą harfistką Filharmonii Poznańskiej, a od 1999r. pracuje na stanowisku pierwszej harfistki w Orkiestrze Symfonicznej Opery i Filharmonii Podlaskiej.

Współpracuje z większością polskich orkiestr filharmonicznych i operowych oraz z Narodową Filharmonią Litwy.

Występuje jako solistka i kameralistka.

Od 2000r. prowadzi klasę harfy i muzyki kameralnej w Zespole Szkół Muzycznych w Białymstoku.