Karina K

Karina Komendera

Pianistka, kameralistka. Doktor sztuki w dyscyplinie artystycznej instrumentalistyka, w specjalizacji – fortepian. Pianistka orkiestry symfonicznej Opery i Filharmonii Podlaskiej, akompaniator i korepetytor wokalny. Saksofonistka Big-Bandu OiFP. Wykładowca na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina – wydziale w Białymstoku.

Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina oraz Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Laureatka ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów pianistycznych. Nagradzana stypendiami Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz wydziału kultury i sztuki rodzinnego Bielska-Białej za wybitne osiągnięcia naukowe i artystyczne. W latach 2007-2009 stypendystka Gold Country Piano Institute w Californii-USA. Jako solistka i kameralistka koncertowała na scenach w Polsce, Austrii, Włoszech, Rumunii, Litwie, Rosji, Malcie, Szwajcarii, Norwegii, Japonii i USA. W 2010 roku zadebiutowała jako solistka na scenie La MaMa Theatre w Nowym Jorku w spektaklu „Chopin – an Impression”. Od 2016 roku jest oficjalnym akompaniatorem Międzynarodowego Konkursu Instrumentów Dętych FINALIS. Współpracuje również z solistami teatrów muzycznych w całym kraju, wykonując recitale z repertuarem musicalowym, m.in. na zaproszenie agencji „Broadway w Polsce”. Obecnie związana również jako realizator i pianista z Teatrem Mazowieckim w Warszawie w spektaklu „Thrill Me”, Teatrem Muzycznym w Łodzi w musicalu „Miss Saigon”, Teatrem Dramatycznym w Białymstoku w spektaklu „Sopoćko”, NieTeatrem i Studiem Dobra 12 w Białymstoku w cyklu „Musical Jam” oraz Grupą Teatralną Coincidentia w spektaklu „Bezbrzeża” wg Pieśni F. Shuberta. Kierownik muzyczny i pianista baletu „We love Chopin” w choreografii Zofii Rudnickiej w Operze i Filharmonii Podlaskiej..

Jest uznanym muzykiem sesyjnym, uczestniczy w nagraniach płytowych i medialnych. Warsztat pianistyczny doskonaliła m.in. u Grahama Scotta, Thomasa Hechta, Johna Perry`ego, Jorgena Larsena, Kevina Kennera i wielu polskich artystów. Uczestniczyła w  Festiwalach i Kursach Interpretacji m.in. Gaetano Zinetti Chamber Music w Veronie, Poland-Norway Piano Duo Cultural Bridge w Trondheim i GCPI w Nevada City.

 

 

 

Luca Ferrini

LUCA_FERRINI_(photo_Darja_Stravs_Tisu)

studiował grę na fortepianie, klawesynie, organach i kompozycję organową, którą ukończył z wyróżnieniem w konserwatoriach muzycznych w Trieście i Udine. Od prawie czterdziestu lat koncertuje w całej Europie i na świecie (filharmonia w Petersburgu, sala koncertowa w Pekinie, teatr La Fenice w Wenecji, Cankar Hall i Filharmonia w Lublanie, Musikverein w Wiedniu, Narodowa Sala Koncertowa w Dublinie, Maltański Teatr Narodowy, Seul Uniwersytet Narodowy, Filharmonie w Odessie, Kownie i Ułan Bator, Brukselski teatr St. Michel, Praga, Budapeszt, Bukareszt, Zagrzeb, Belgrad, Kopenhaga, Madryt, Porto, Seul, Brisbane, Melbourne, Hobart, Buenos Aires, w Chile itp. .), cieszący się jednakowym uznaniem na wszystkich trzech instrumentach, zarówno jako solista, w zespołach kameralnych, jak i jako solista z orkiestrą, często pod batutą uznanych dyrygentów. Gość ważnych festiwali muzyki współczesnej (Triest, Lublana, Bukareszt, Zagrzeb, Dublin, Kowno, Odessa, Seul) i muzyki dawnej (Wenecja, Bayreuth, Zagrzeb itp.), jego szeroki repertuar obejmuje dzieła od renesansu po współczesność muzyka. Jako członek i współzałożyciel Zespołu Muzyki Współczesnej MD7 i innych zespołów kameralnych dokonał prawykonań ponad stu sześćdziesięciu nowych utworów. Oprócz 40 płyt CD (jako solista i kameralista) dokonał nagrań dla około dziesięciu europejskich rozgłośni radiowych i telewizji, a także występował w programach radiowych na żywo. Wykłada na wielu seminariach pianistycznych i klawesynowych oraz jest oficjalnym akompaniatorem letnich seminariów i akademii, a także międzynarodowych konkursów interpretacji muzycznej w Danii (Carl Nielsen International Competition), Meksyku (Henryk Szeryng Violin Competition), Chinach (Beijing International Music Competition), Belgia (Kortijk – obecnie Gandawa – konkurs klarnetowy), Polska (konkurs Finalis), Włochy, Słowenia, Austria. Wykładał w konserwatoriach w Brescii, Salerno, Lublanie (Słowenia) i Klagenfurcie (Austria). Jego obecne stanowisko jest profesorem fortepianu, klawesynu, muzyki kameralnej i akompaniatora fortepianu w Średnich Szkołach Artystycznych Koper-Capodistria w Słowenii oraz akompaniatorem fortepianu w Akademii Muzycznej w Lublanie.