Dyrygent
Andrea Loss – ukończył Konserwatorium w Udine (klarnet) i studiował dyrygenturę u Jana Cober (NL), Ronald Johnson (USA), Felix Hauswirth (CH), Izaak Karabtchevsky (BR), Diego Dini Ciacci (I) a także instrumentacjię, harmonię, kompozycję i śpiew.Dyrygował orkiestrami dętymi we Włoszech, w Europie i USA.
Jest głównym dyrygentem „Orchestra di fiati Rosmini ” (I), Orkiestra di Fiati della Provincia di Vicenza (I), Orchestra di Fiati della Provincia di Vicenza (I) , Banda cittadina Peschiera del Garda (I), Corpo bandistico di Lizzana (I) i jest nauczycielem i dyrektor artystyczny ISEB (Wind Band European Institute).
Pedagodzy prowadzący warsztaty:
Wojciech Dunaj
Klarnet. Jest absolwentem Wydziału Instrumentalno – Pedagogicznego Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w klasie klarnetu prof. Beniamina Przeździęka. Stopień doktora uzyskał w Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu. Jest laureatem XXVI Ogólnopolskiego Konkursu Młodych Instrumentalistów we Włoszakowicach.
Występuje jako solista, kameralista i muzyk orkiestrowy. Jest klarnecistą w orkiestrze Opery i Filharmonii Podlaskiej, z którą nagrał wiele płyt oraz odbył liczne podróże artystyczne po Europie i Azji. Szczególnie ceni sobie współpracę z Kevinem Kennerem, z którym wykonywał muzykę kameralną kompozytorów romantycznych. W swojej działalności wykracza również poza estradę muzyczną. Przez kilka lat współpracował z Teatrem „Wierszalin”, z którym występował na deskach wielu teatrów w Polsce i za granicą (Wielka Brytania, USA, Kanada).
Od ponad 20 lat zajmuje się również pedagogiką muzyczną. Jest adiunktem na Uniwersytecie Muzycznym F. Chopina oraz prowadzi klasę klarnetu w Zespole Szkół Muzycznych w Białymstoku. Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się z młodzieżą także na wakacyjnych kursach muzycznych.
Tomasz Witek
Trąbka. Ukończył Akademię Muzyczną Fryderyka Chopina w Warszawie 1993-1995 wydzial instrumentalny-klasa trąbki oraz AMFC w Warszawie Filia w Białymstoku /1995-1998 wydział instrumentalno-pedagogiczny, klasa trąbki.
Pracuje w Opera i Filharmonia Podlaska od roku 1995 na stanowisku I-ego trębacza. Od roku 1996 nauczyciel trąbki w Zespole Szkół Muzycznych im. I.J.Paderewskiego w Białymstoku .W roku 2005 założyciel i prowadzący Big-Band ZSM w Białymstoku.Od 2006 wykładowca na temat zespołów kameralnych Big-Band na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina filia w Białymstoku, W roku 2007 trębacz show-band na statku Insignia-Oceania Cruises.
Ma na swoim koncie koncerty i udział w różnych projektach muzyczno-estradowych / Niemcy, Austria, Belgia, Holandia, Francja, Litwa, Łotwa, Rosja , Chiny, Egipt, Brazylia, Argentyna…/
tel. 606 119 927
Anna Biegańska
Flet. Absolwentka białostockich szkół muzycznych. Ukończyła Filię Warszawskiej Akademii Muzycznej w Białymstoku w klasie fletu st. wykł. Hanny Tawrel-Szablewskiej. Uczestniczyła w licznych wykładach i seminariach prowadzonych przez E. Gajewską, J. Mrozika, B. Goldberga, J. Balinta, P. Bernolda, F.Karimi Djafar Zadeh, A. Igras, G. McLearnon. Od 1981r. jest nauczycielem klasy fletu w PSM II st. i OSM II st. w Białymstoku. Wychowała wielu laureatów festiwali oraz przesłuchań i ogólnopolskich konkursów dla uczniów klas instrumentów dętych drewnianych. W latach 1982-2006 pracowała jako flecistka / I głos/ w orkiestrze Opery i Filharmonii Podlaskiej, z którą koncertowała w Polsce, Niemczech, Belgii, Austrii, Rosji, na Litwie i w USA oraz dokonywała nagrań płytowych. Nagrywała audycje dla białostockiej rozgłośni Polskiego Radia. Od wielu lat prowadzi ożywioną działalność koncertową na terenie Białegostoku i województwa podlaskiego organizowaną przez Biuro Koncertowe Opery i Filharmonii Podlaskiej i Arte-Muza. Obecnie współpracuje z Podlaską Orkiestrą Salonową i z zespołem kameralnym Trio Aclassico.
Magdalena Pogorzelska
Obój. Ukończyła Akademię Muzyczną im. F. Chopina w Warszawie Filia w Białymstoku w klasie oboju Sylwestra Soboli. Uczestniczyła w licznych kursach mistrzowskich prowadzonych m.in. przez Stanisława Malikowskiego, Jerzego Kotyczkę, Tomasz Miczkę.
W latach 2005-2014 pracowała na stanowisku I oboju w Filharmonii Kameralnej w Łomży współpracując z wieloma znakomitymi dyrygentami, m.in. Jerzy Maksymiuk, Marek Pijarowski, Jerzy Salwarowski, Józef Wiłkomirski, Krzysztof Urbański. W swoim dorobku ma też współpracę z rożnymi instytucjami artystycznymi takimi jak Opera i Filharmonia Podlaska, South Florida Symphony, Teatr Dramatyczny w Białymstoku i wiele innych.
Od 2005 prowadzi klasę oboju w Zespole Szkół Muzycznych w Białymstoku, jej uczniowie mają na koncie nagrody zdobyte na konkursach krajowych i międzynarodowych.
Luca Neccia
Obój. Rozpoczął edukację muzyczną w 1984 roku w Conservatorio di Musica ”Licinio Refice” (Włochy) pod kierunkiem B. Incagnoli, a następnie kontynuował naukę w Accademia Nazionale di Santa Cecilia w Rzymie (klasa A. Loppi). Doskonalił umiejętności pod okiem A.Negroni (I oboista w Teatro La Scala). Uczestniczył w licznych kursach mistrzowskich, m.in. w Austrii (organizowanych przez Wiener Philharmoniker) i we Włoszech.
Współpracował m.in. z Orchestra Filarmonica del Friuli, Orchestra Filarmonica di Santa Cecilia (Włochy). Koncertował (jako solista) w Polsce, we Włoszech, Niemczech, jak również na Cyprze.
W latach 1998 – 2000 był członkiem Cyprus State Chamber Orchestra. Jest współzałożycielem i członkiem oktetu Orchestra di Otto, z którym nagrał płytę w ramach obchodów 250-lecia urodzin W. A. Mozarta (2006).
Od 2000 roku jest pierwszym oboistą Orkiestry Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku.
Magdalena Kania
Fagot. Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach (klasa prof. Z. Tlatlika).
Doskonaliła swoje umiejętności pod kierunkiem wybitnych pedagogów, m.in. F. Essmanna, M. Barańskiego, T. Miczki, W. Orawca.
W latach 1997-2004 była pierwszą fagocistką Zespołu Pieśni i Tańca „Śląsk”. Obecnie zajmuje stanowisko pierwszej fagocistki Orkiestry Symfonicznej Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku
oraz jest nauczycielem nauki gry na fagocie w Zespole Szkół Muzycznych w Białymstoku.
Łukasz Zamaryka
Perkusja.W 2007 roku ukończył studia w Katedrze Perkusji Akademii Muzycznej w Poznaniu pod kierunkiem prof. Mariana Rapczewskiego, prof. Edwarda Iwickiego i prof. Jacka Woty. Umiejętności swoje doskonalił na kursach mistrzowskich prowadzonych przez światowej sławy muzyków m. in. Johna Becka, Katarzynę Myćkę, Davida Friedmana. Już w trakcie studiów współpracował z Filharmonią Poznańską, Teatrem Wielkim w Poznaniu, Teatrem Muzycznym w Poznaniu, Filharmonią Świętokrzyską, Filharmonią Krakowską, Filharmonią Dolnośląską w Jeleniej Górze. Koncertował m. in. w Szwecji, Norwegii, Finlandii, Estonii, Wielkiej Brytanii, Kuwejcie, Rosji, Niemczech. Od roku 2008 jest perkusistą Opery i Filharmonii Podlaskiej oraz nauczycielem w klasie perkusji Zespołu Szkół Muzycznych w Białymstoku.
Adam Krzyczkowski
Perkusja. Absolwent Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Studia wyższe ukończył w 2008 roku na wydziale instrumentalno-pedagogicznym w klasie st. wykł. Henryka Mikołajczyka. Od roku 2003 współpracuje z Operą i Filharmonią Podlaską na stanowisku: perkusista tutti, a od 2008 jest jej pracownikiem. Od 2012 nauczyciel gry na instrumentach perkusyjnych w Zespole Szkół Muzycznych im. Ignacego Paderewskiego w Białymstoku. Bierze czynny udział w projektach rozrywkowych i symfonicznych.
Ewa Wasilewska-Sawicka
Perkusja. Absolwentka Akademii Muzycznej w Warszawie filia w Białymstoku w klasie perkusji Henryka Mikołajczyka. W 2000 r. utworzyła klasę perkusji w PSM I st. w Ełku, a od 2005r. jest pedagogiem Zespołu Szkół Muzycznych w Białymstoku, a uczniowie mają na koncie liczne nagrody zdobyte na przesłuchaniach i konkursach perkusyjnych . Współpracowała min. z Operą i Filharmonią Białostocką, Akademią Teatralną oraz sceną muzyki rozrywkowej jako muzyk sesyjny. Od wielu lat bierze udział w warsztatach perkusyjnych min. gry na congach, cajonie oraz klasycznych instrumentach perkusyjnych. Jest zafascynowana muzyką hiszpańską i kubańską, której wpływy słychać w nagraniach własnego zespołu.
Sławomir Bielski
Saksofon. Ukończone studia magisterskie klarnetowe na Uniwersytecie Muzycznym w Warszawie filia w Białymstoku.
Studia saksofonowe i podyplomowe ukończył w klasie saksofonu dr. Dariusza Samóla w Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu. Pobierał nauki u Wildy Zumwalda i Patricka Meighana. Uczestniczył w szeregu kursów metodycznych i mistrzowskich prowadzonych przez Eda Bogarda, Jean Marie Londeix , Josepha Wytko, Claude Delangle. Koncertował w Rosji i Chorwacji, a także w ramach kolejnych edycji saksofonowych Pomorskiego Festiwalu Saksofonowego w Szczecinie, Nowej Soli, Korzuchowie. Od roku 1992 prowadzi klasę saksofonu w Zespole Szkół Muzycznych w Białymstoku.
Tomasz Czekała.
Waltornia. Studiował w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach pod kierunkiem prof. Mieczysława Korcza ukończył w roku 1991. Obecnie pracuje jako pierwszy waltornista w orkiestrze Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku, z którą wielokrotnie koncertował jako solista, a także dokonał wielu nagrań płytowych. W roku 1987 został laureatem Ogólnopolskiego Konkursu Instrumentów Dętych Szkół Średnich w Koszalinie. Od wielu lat wraz z kwintetem dętym „Senza Battuta” koncertował na polskich scenach i dokonał nagrań radiowych, a w roku 2001 wydał płytę CD. Tomasz Czekała od lat współpracuje z wieloma zespołami orkiestrowymi ( National India Symfonic Orchestra, Filharonia Śląska, Filharmonia Lubelska, Filharmonia Olsztyńska, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Polska Orkiestra Radiowa i wiele innych) zarówno symfonicznymi jak i kameralnymi, z którymi występował na scenach krajowych i zagranicznych, a także dokonał wielu nagrań radiowych, telewizyjnych i płytowych. Od 1992 r. prowadzi klasę waltorni w Zespole Szkół Muzycznych w Białymstoku i na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie Wydział Instrumentalno – Pedagogiczny w Białymstoku.
Bartosz Bury puzon , tuba, eufonium, saxhorn
Studiował na Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. Zdzisława Stolarczyka (Uzyskany tytuł – Magister Sztuki z wynikiem bardzo dobry z wyróżnieniem a także Hochschule der Künste Bern w klasie prof. Iana Bousfielda (Master of Arts in Music Performance).Obecnie pierwszy Puzonista Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku. Wspópracował z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia (NOSPR) – Katowice,Capella Cracoviensis (Kraków),Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej (Kraków) Filharmonią Krakowską,Sinfonietta Cracovia (Kraków). Uczestnik wielu kursów mistrzowskim u znanych profesorów m.in.: Christian Lindberg (Szwecja), Jorgen van Rijen (Holandia), James Thomas Miller (USA), Jonas Bylund (Szwecja, Niemcy), Pierre Volders (Holandia).Brał udział w wielu konkursach gdzie zdobywał prestiżowe nagrody m.in.: Pierwsza nagroda na Międzynarodowym Konkursie Instrumentów Dętych Blaszanych w Szczecinie.
Druga nagroda na Międzynarodowym Konkursie Współczesnej Muzyki Kameralnej w Krakowie z Duetem „Brassimo” oraz wiele innych.
Ewa Łoś.
Wiolonczela. Ukończyła studia muzyczne na AMFC w Warszawie Filia w Białymstoku w 1983 r. w klasie prof. Andrzeja Zielińskiego. Dokształcała się na letnich kursach w Salzburgu u Prof. Daniela Szafrana.
Od 35 lat jest wiolonczelistką w orkiestrze Filharmonii Białostockiej obecnie Opery i Filharmonii Podlaskiej. Od 32 lat uczy w ZSM w Białymstoku.
Ryszard Wolicki
Kontrabas. Pierwszy kontrabasista Opery i Filharmonii Podlaskiej, od 1986 roku pełni funkcję kierownika grupy kontrabasów. Od 30 lat jest również zatrudniony w Zespole Szkół Muzycznych w Białymstoku, obecnie na stanowisku nauczyciela dyplomowanego. W tym okresie uczniowie pracujący pod jego kierunkiem wielokrotnie odnosili sukcesy i zostawali laureatami ogólnopolskich i makroregionalnych konkursów i przesłuchań kontrabasowych, zajmując czołowe miejsca. Przez wiele lat pracował także jako wykładowca Uniwersytetu Muzycznego im. Fr. Chopina w Warszawie Filia w Białymstoku prowadząc klasę kontrabasu a także zajęcia ze studiów orkiestrowych i kameralistyki.
Harfa
Aldona Poczwardowska. Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu oraz Studia Podyplomowe w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Dokształcała się na licznych kursach harfowych.
Już w trakcie studiów została pierwszą harfistką Filharmonii Poznańskiej, a od 1999r. pracuje na stanowisku pierwszej harfistki w Orkiestrze Symfonicznej Opery i Filharmonii Podlaskiej.
Współpracuje z większością polskich orkiestr filharmonicznych i operowych oraz z Narodową Filharmonią Litwy.
Występuje jako solistka i kameralistka.
Od 2000r. prowadzi klasę harfy i muzyki kameralnej w Zespole Szkół Muzycznych w Białymstoku.