karina kKarina Komendera

Pianistka, kameralistka. Absolwentka Państwowej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I i IIst. w Bielsku-Białej w klasach fortepianu i saksofonu (2006), Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w klasie fortepianu prof. Pawła Skrzypka (2011) oraz Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego (2012). Doktor sztuki w dyscyplinie artystycznej instrumentalistyka, w specjalizacji – fortepian (2018).Laureatka ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów pianistycznych.

Nagradzana stypendiami Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz wydziału kultury i sztuki rodzinnego Bielska-Białej za wybitne osiągnięcia naukowe i artystyczne. W latach 2007-2009 stypendystka Gold Country Piano Institute w Californii-USA. Jako solistka i kameralistka koncertowała na scenach w Polsce, Austrii, Włoszech, Rumunii, Litwie, Rosji, Szwajcarii, Norwegii, Japonii i USA.

 

W 2010 roku zadebiutowała jako solistka na scenie Broadway La MaMa Theatre w Nowym Jorku w spektaklu „Chopin – an Impression”, rozpoczynając międzynarodową trasę koncertową.

 

Warsztat pianistyczny doskonaliła m.in. u Grahama Scotta/Royal Collage of Music/, Thomasa Hechta/Singapore Collage of Art/, Johna Perry`ego/Julliard Collage of Art/, Jorgena Larsena, Kevina Kennera i wielu polskich artystów. Uczestniczka Festiwali i Kursów Interpretacji m.in. Gaetano Zinetti Chamber Music w Veronie i Poland-Norway Piano Duo Cultural Bridge w Trondheim, GCPI w Nevada City. W 2016 roku wystąpiła wraz z kwartetem im. Aleksandra Tansmana na koncercie w San Anton Palace na Malcie, jako gość Prezydent Malty i korpusu dyplomatycznego.

 

Od 2016 roku jest oficjalnym akompaniatorem Międzynarodowego Konkursu Instrumentów Dętych FINALIS. Współpracuje również z solistami teatrów muzycznych w całym kraju, wykonując recitale z repertuarem musicalowym, m.in. na zaproszenie agencji „Broadway w Polsce”. Uczestniczy w nagraniach płytowych i medialnych. Warsztat pianistyczny doskonaliła m.in. u Grahama Scotta, Thomasa Hechta, Johna Perry`ego, Jorgena Larsena, Kevina Kennera i wielu polskich artystów. Uczestniczyła w Festiwalach i Kursach Interpretacji m.in. Gaetano Zinetti Chamber Music w Veronie, Poland-Norway Piano Duo Cultural Bridge w Trondheim i GCPI w Nevada City. Pianistka orkiestry symfonicznej Opery i Filharmonii Podlaskiej, akompaniator i korepetytor wokalny. Saksofonistka Big-Bandu OiFP. Wykładowca na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina – wydziale w Białymstoku.

 

 

 

 

Luca Ferrini

LUCA_FERRINI_(photo_Darja_Stravs_Tisu)

Luca Ferrini z Triestu uczył się gry na fortepianie, klawesynie, organach oraz studiował kompozycje organowe. Ukończył z wyróżnieniem Konserwatorium Muzyczne- Giuseppe Tartini w Trieście i Jacopo Tomadini – Konserwatorium Muzyczne w Udine. W ciągu ostatnich trzydziestu lat koncertował na wszystkich trzech instrumentach w Europie, Azji, Ameryce Środkowej i Australii. Współpracuje z renomowanymi muzykami i dyrygentami, jako solista, kameralista i członek orkiestry. Jest też członkiem wielu zespołów muzyki dawnej i współczesnej. Jego repertuar jest obszerny i rozciąga się od epoki renesansu do współczesności. Zagrał ponad sto pięćdziesiąt premier. Oprócz nagrania 30 płyt CD, wykonał liczne nagrania radiowe z wieloma europejskimi stacjami radiowymi. Obecnie pracuje w Słowenii, jako profesor fortepianu i klawesynu w Koper Art Gymnasium oraz jako akompaniator fortepianu w Ljubljana Academy of Music.

DOŚWIADCZENIE I DZIAŁALNOŚĆ ARTYSTYCZNA
Koncertował w całej Europie, w Azji, Australii i Meksyku, jako solista, kameralista lub solista z orkiestrą.
Najważniejsze sale koncertowe: Beijing Concert Hall, Państwowa Filharmonia i Konserwatorium Rimskij Korsakov, St.Petersburg; Gran Theatre La Fenice, Wenecja, Cankarjev Dom (Gallus Hall) i Filharmonia w Lublanie, Narodowy Uniwersytet w Seulu, Teatr Narodowy Malty, Klementinum i Martinů Hall, Praga; Musikverein, Gold Hall Wiedeń ,Teatr St. Michel, Bruxelles; National Concert Hall, Dublin; Filharmonie w Odessie, Kownnie i Ułan Bator; Akademicki Teatr, Tirana; Audytorium radiowe „Mihail Jora”, Bukareszt; „Giuseppe Verdi” Teatr, Triest; Budapeszt; Zagrzeb; Belgrad; Rzym; Mediolan; Wenecja; Madryt; Kopenhaga; Hobart.
Najważniejsze festiwale: Międzynarodowy Letni Festiwal w Lublanie; Międzynarodowa Muzyka Współczesna Trieste Prima Festiwal; Biennale Muzyki Współczesnej, Zagrzeb; Niedziele w południe, Dublin; Międzynarodowy Tydzień Nowej Muzyki i
Meridiana, Bukareszt; Studio Muzyki Współczesnej 2021 i Festiwal Wymiarów w Seulu;
Festiwal; Zagrzebski Festiwal Barokowy; Musica Bayreuth; I concerti sulla Laguna, Wenecja; „Barok”, „Tnjre”, Artsakh; Summartonar, Wyspy Owcze; ClarinetFest, Madryt; Festiwal Tasmanian Composers, Hobart; Victoria International Arts Festival, Malta.
Współpraca z następującymi orkiestrami (jako solista i muzyk orkiestrowy): Slovenian Philharmonic, Mozarteum (St. Petersburg), Virtuosi Pragenses (Praga), RTV Slovenia Symphony Orchestra, Camerata Labacensis (Ljubljana), Mariborska Opera (Maribor), Academia Ars Musicae (Klagenfurt), orkiestra strunowa Celje (Opera), Opera Giocosa (Trieste), jak również z innymi różnymi regionalnymi orkiestrami i chórami.
Współpraca z następującymi dyrygentami: Arkadij Steinlucht (Rosja), Rene Gulikers (NL), Carl Davis (GB), Simon Robinson (GB), David de Villiers (RPA / D), Lior Shambadal (D), Anton Nanut, Marko Letonja, Marko Munih, Uroš Lajovic (Słowenia), Tonu Kalliuste (EST), En Shao (Chiny), Steven Loy (USA), Juergen Bruns (D).
Współpraca z solistami: skrzypkami Črtomir Šiškovič i Gordan Nikolić, Wiolonczelista Gregor Horsch. Klarneciści : Karl Leister (Niemcy); Michel Lethiec (Francja); Jože Kotar (Słowenia); Franklin Cohen, Keith Koons, James Gillespie, Robert Spring, Sean Osborn (USA); Koichi Hamanaka (Japonia); Stefan Harg (Szwecja); Chen Halevi (Izrael); Paolo Beltramini, Rocco Parisi, Giammarco Casani (Włochy); Radovan Cavallin (Chorwacja / Hiszpania), Nicholas Cox (Anglia). Fleciści: Carlo Jans (Luksemburg), Urszula Janik (Polska), Matej Zupan (Słowenia).
Muzyka kameralna: członek kilku grup, w tym Trio Baraga. Udział w programach radiowych i telewizyjnych włoskiej korporacji nadawczej RAI, węgierskie radio, chorwackie radio HRT, rumuńskie radio państwowe, RTV Słowenia, macedońskie RTV; koncerty organowe podczas cyklu „Europejska muzyka barokowa na organach”, cykl ponad siedemdziesięciu koncertów w 2001r.
Nagrody: II nagroda na konkursie pianistycznym Premio Venezia, Gran Theatre La Fenice, Wenecja (Włochy), Skriabin (Rzym), finalista konkursu radiofonii RAI. „Nagroda Lipovška” Towarzystwa Kompozytorów Słoweńskich, jako członek Zespołu Muzyki Współczesnej MD7, 2013.