KADRA

 

Dyrygent

 

lossAndrea Loss – ukończył Konserwatorium w Udine (klarnet) i studiował dyrygenturę u Jana Cober (NL), Ronald Johnson (USA), Felix Hauswirth (CH), Izaak Karabtchevsky (BR), Diego Dini Ciacci (I) a także instrumentacjię, harmonię, kompozycję i śpiew.Dyrygował orkiestrami dętymi we Włoszech, w Europie i USA.

Jest głównym dyrygentem „Orchestra di fiati Rosmini ” (I), Orkiestra di Fiati della Provincia di Vicenza (I), Orchestra di Fiati della Provincia di Vicenza (I) , Banda cittadina Peschiera del Garda (I), Corpo bandistico di Lizzana (I) Jest dyrektorem artystycznym ISEB (Wind Band European Institute).

 

 


Pedagodzy prowadzący warsztaty:

 

KLARNET:  Andrea Loss

 

 

foto Luca Neccia

OBÓJ, FAGOT : Luca Neccia

Rozpoczął edukację muzyczną w 1984 roku w Conservatorio di Musica ”Licinio Refice” (Włochy) pod kierunkiem B. Incagnoli, a następnie kontynuował naukę w Accademia Nazionale di Santa Cecilia w Rzymie (klasa A. Loppi). Doskonalił umiejętności pod okiem A.Negroni (I oboista w Teatro La Scala). Uczestniczył w licznych kursach mistrzowskich, m.in. w Austrii (organizowanych przez Wiener Philharmoniker) i we Włoszech.

Współpracował m.in. z Orchestra Filarmonica del Friuli, Orchestra Filarmonica di Santa Cecilia (Włochy). Koncertował (jako solista) w Polsce, we Włoszech, Niemczech, jak również na Cyprze.

W latach 1998 – 2000 był członkiem Cyprus State Chamber Orchestra. Jest współzałożycielem i członkiem oktetu Orchestra di Otto, z którym nagrał płytę w ramach obchodów 250-lecia urodzin W. A. Mozarta (2006).

Od 2000 roku jest pierwszym oboistą Orkiestry Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku.

 

 

FLET: Alenka Zupan (Słowenia)

Ukończyła Szkołę Muzyczną w Koper w klasie prof. Marijana Kocjančiča. Kontynuowała naukę gry na flecie w Średniej Szkole Muzyki i Baletu w Lublanie w klasie prof. Jože Pogačnika, później w Akademii Muzyki w Lublanie pod okiem prof. Fedji Rupli, studiowała w Accademia del flauto w Rzymie (Włochy) u prof. Raymonda Guiota i jednocześnie ukończyła studia podyplomowe w Ecole Normale de Musique de Paris (Francja) u prof. Christiana Chereta, gdzie otrzymała najwyższy stopień doskonałości i uznania: „Diplôme Supérieur de Concertiste de Flûte, a l'unanimité avec les félicitations du Jury”. We wrześniu 2006 r. ukończyła studia magisterskie: Specjalna dydaktyka gry na flecie w Akademii Muzycznej w Lublanie pod kierunkiem profesorów Fedji Rupel i Branki Rotar-Pance, PhD.
Występowała w Chorwacji, Serbii, Włoszech, Niemczech, Austrii, Francji, Malcie, Czarnogórze, Bośni i Hercegowinie, Kosowie, Szwajcarii, Bangkoku w Tajlandii, Florydzie w USA i na Węgrzech. Współpracowała z orkiestrą Orkiestry Opery i Baletu w Lublanie, orkiestrą smyczkową „Camerata Labacensis”, kwartetem fletowym Quatuor de Flûtes de Paris (Francja) i wieloma innymi słoweńskimi i międzynarodowymi muzykami i artystami.
Alenka jest również znana jako doskonały pedagog w Szkole Muzycznej w Koper i Wyższej Szkole Muzycznej w Koper (Gymnasium). Od 1997 roku osiągnęła niezwykłe wyniki i zdobyła wiele pierwszych nagród w konkursach krajowych i międzynarodowych ze swoimi uczniami fletu, a także muzyki kameralnej i z powodzeniem przygotowuje ich do dalszej nauki gry na flecie. Jest laureatką nagrody Fran Gerbič za wyjątkową pracę pedagogiczną (Słoweńskie Stowarzyszenie Szkół Muzycznych, 2016). W 2009 roku opublikowała trzy podręczniki dla nauczycieli i uczniów gry na flecie (Ćwiczenia na flecie), w 2014 roku wydała Podręcznik dla najmłodszych uczniów gry na flecie (Podróżowanie z fifą), a w 2015 roku wydała Podręcznik dla młodych flecistów (Podróżowanie z fletem). Podręczniki zapewniają stopniowe odkrywanie elementów gry na flecie, systematyczne odkrywanie nowych tonów, ćwiczeń oddechowych i dobrego tonu, spersonalizowaną interpretację konceptów muzycznych, ćwiczenia szybkiego czytania nut i ćwiczenia palców, tworzenie piosenek, piękne ilustracje, grę w duecie, akompaniament fortepianowy i wybrane utwory na płycie CD. Zysk ze sprzedaży podręczników przeznacza na edukację dzieci. Ciągła edukacja i szkolenia w dziedzinie flecistki i nauczycielki pozwalają jej na prowadzenie inspirujących seminariów na temat gry na flecie i występów w kraju i za granicą (Chorwacja, Serbia, Czarnogóra, Bośnia i Hercegowina, Kosowo, Macedonia, Włochy, Francja, Austria, Argentyna, Brazylia, Dominikana, Bangkok – Tajlandia, Gainesville, Floryda – USA, …). Przez dwadzieścia lat organizowała i prowadziła warsztaty muzyki fletowej „Pikolo” w Bled, a od 2019 prowadzi program sztuki gry na flecie „FlavtArt” w Szkole Muzycznej Koper.

 

Piotr Kania1

PUZON, TUBA, EUPHONIUM, SAXHORN: Piotr Kania

Jest absolwentem Wydziału Instrumentalno – Pedagogicznego Uniwersytetu   Muzycznego Fryderyka Chopina w  klasie puzonu prof. Juliusza Pietrachowicza.
Występuje jako muzyk orkiestrowy i   kameralista. Jest puzonistą  w orkiestrze Opery i Filharmonii Podlaskiej, z  którą nagrał wiele płyt oraz odbył liczne   podróże artystyczne po Europie i  USA. Od ponad 20 lat zajmuje się również pedagogiką muzyczną. Prowadzi klasę puzonu w Zespole Szkół Muzycznych im. Ignacego Paderewskiego w Białymstoku. Był dyrygentem orkiestry dętej Zespołu Szkół Zawodowych PKP im. inż.   Ernesta Malinowskiego w Białymstoku, prowadził sekcję puzonów i tuby w Orkiestrze dętej Zespołu Szkół   Mechanicznych w Białymstoku i w Miejskiej Orkiestrze Dętej Miasta Białystok.
Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się z  młodzieżą także na wakacyjnych kursach muzycznych

 

 

 

ewa pawłowska1WIOLONCZELA, KONTRABAS: Ewa Pawłowska.

Absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Nysie oraz Akademii Muzycznej w Krakowie ( dyplom z wyróżnieniem w 2007 roku w klasie ad. Adama Klocka)

Laureatka Ogólnopolskiego Konkursu Bachowskiego im. Stanisława Hajzera w Zielonej Górze, Młodzieżowego Konkursu Wiolonczelowego im. Kazimierza Wiłkomirskiego w Poznaniu oraz Międzynarodowego Konkursu im. Leosa Janacka w Brnie ( w kategorii kwartetów smyczkowych).
Warsztat orkiestrowy doskonaliła m. in. podczas kursów i tras koncertowych z Young Musicians International Symphony Orchestra ( obecnie pod nazwą ESYO), które prowadził Igor Coretti- Kuret.
Obecnie realizuje swoją pasję muzyczną ucząc w Zespole Szkół Muzycznych im. Ignacego Paderewskiego w Białymstoku oraz grając w orkiestrze Opery i Filharmonii Podlaskiej.

 

 

 WALTORNIA : Timea Erdei (Słowenia)

Rozpoczęła naukę gry na waltorni w szkole muzycznej „Isidor Bajicé” pod kierunkiem profesor Jeleny Jeremi¢ w Nowym Sadzie. Ukończyła również dwa lata edukacji muzycznej w szkole średniej w swojej klasie, a ostatnie dwa lata u profesora Mirko Marié. W 2022 r. ukończyła Akademię Muzyczną w Lublanie pod kierunkiem profesora Bostjana Lipovseka. Podczas studiów brała udział w różnych trasach koncertowych. W 2014 r. znalazła się wśród wybranych studentów, którzy mieli okazję wystąpić w Niżnym Nowogorodzie w Rosji. W 2017 roku była członkiem międzynarodowej orkiestry symfonicznej Euphony i jako główna waltornistka szkolnej orkiestry symfonicznej „Isidor Bajic’ wystąpiła w konkursie w Belgii. W latach 2017/18 współpracowała z orkiestrą symfoniczną Queen Real Tribute. W lutym 2018 roku została zaproszona jako gościnna waltornistka do Zagreb Chamber Orchestra, z którą wystąpiła w Zagrzebiu, Salzburgu i Wiedniu. W lipcu 2018 roku wystąpiła jako główna waltornistka w międzynarodowej młodzieżowej orkiestrze Triorca w Anglii. W tym samym roku wystąpiła w Berlinie z Ljubljana Academy of Music Symphony Orchestra na międzynarodowym festiwalu Young Euro Classic. Regularnie zastępowała Słoweńską Orkiestrę Policyjną i Orkiestrę SNG w Ljubljanie. Podczas studiów uczestniczyła w różnych warsztatach prowadzonych przez takich profesorów, jak Luiz Garcia, Palma Szilagyi, Will Sanders, Markus Bruggaier i Szabolcs Zempleéni. Uczyła w Sevnica Music School i Brezice Music School, a obecnie pracuje w Koper Music School i Koper Arts High School.

 

PERKUSJA : Mariusz Mocarski

 Absolwent Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie (filia w Białymstoku ), a także Państwowego Studium Jazzu  przy PSM II st. im. F. Chopina w Warszawie. Uczestniczył w intensywnych kursach organizowanych w słynnych szkołach perkusyjnych: Drummers Collective w Nowym Jorku oraz Drum-Tech w Londynie.    Od roku 2017 wykładowca Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie Filii w Białymstoku. W roku 2019 uzyskał stopień doktora sztuk muzycznych w dyscyplinie artystycznej Instrumentalistyka. Gościnny wykładowca Podyplomowych Studiów Orkiestr Dętych UMFC w Warszawie.  Muzyk sesyjny, w dorobku ponad 50 płyt z artystami reprezentującymi szereg  gatunków muzycznych. Jego nagrania zdobywały m. in. poziomy Diamentowej i Złotej Płyty w kategorii Pop, Złotej Płyty w kategorii Jazz czy Nominacji do Fryderyka w kategorii Klasyka.    Występuje solo, z zespołami kameralnymi oraz z zespołami symfonicznymi. W dorobku kilkanaście prawykonań światowych i europejskich utworów solowych i kameralnych. Równolegle dzieli scenę z artystami z kręgów jazzu i muzyki rozrywkowej.   Brał udział w wielu festiwalach i koncertach w kraju oraz za granicą m.in. w USA, Libanie, Indiach i niemalże całej Europie.   Jego uczniowie i studenci zdobywali nagrody i wyróżnienia na ponad 60 konkursach perkusyjnych o zasięgu krajowym i międzynarodowym. Wykładowca i juror na wielu warsztatach, festiwalach i konferencjach perkusyjnych, często o zasięgu międzynarodowym. Konsultant perkusji przy Centrum Edukacji Artystycznej. W roku 2022 zaproszony przez Departament Szkolnictwa Artystycznego do komisji eksperckiej opracowującej Podstawy Programowe dla klas perkusji szkół muzycznych I i II stopnia.

SAKSOFON: Michał Kalinowski

Saksofonista, aktor scen muzycznych. Absolwent Uniwersytetu Muzycznego im. F. Chopina, Państwowego Studium Jazzowego im. H. Majewskiego w Warszawie oraz Państwowego Studium Wokalno- Aktorskiego w Białymstoku. Grał w zespołach prowadzonych przez : Zbigniewa Namysłowskiego (Namysłowski Super Band), Ryszarda Borowskiego ( Big Band Akwarium). Zarejestrował partię saksofonu na kilku płytach m.in. „The Funk to Change”- KEN LEE , „Ocaliłeś Mnie”- Schola Adonai. Laureat festiwali tanecznych Młode Formy w Mrągowie oraz Połczyńskiego Festiwalu Tańca. Wykreował role aktorskie m.in. musicalach : „Prześliczna Wiolonczelistka” reż. Jakub Wocial, „Arka Noemi” reż. Robert Drobniuch.

Prowadzi klasę saksofonu w Państwowej Szkole Muzycznej I st. im. J.S. Bacha w Grajewie. Od 2022 r. pracuje również w Samorządowej Szkole Muzycznej w Sokółce.

W 2021 r. wystąpił jako jako solista z Orkiestrą Opery i Filharmonii Podlaskiej, obecnie współpracuje z Operą jako saksofonista w spektaklu „Broadway Dance Club”

Uczestnik międzynarodowych i krajowych warsztatów prowadzonych m.in. przez Jerry Bergonzi, Bob Reynolds (Snarky Puppy), Greg Osby, Alex Terrier, Ari Roland, Bronisław Suchanek, Łukasz Ojdana. Jego główne zainteresowania muzyczne to : jazz, fusion, funk, soul, r’n’b, latin jazz oraz współczesna klasyczna muzyka saksofonowa.

 

TRĄBKA: Mitja Bobič

Mitja Bobič (1983) rozpoczął naukę gry na trąbce w wieku dziewięciu lat w Szkole Muzycznej w Koper, kontynuował naukę u profesora Dejana Glamočaka na wydziale artystycznym Gimnazjum w Koper, a po ukończeniu szkoły średniej zapisał się do Konserwatorium w Trieście w klasie Massimiliano Morrosiniego, głównego trębacza Opery w Trieście, gdzie ukończył studia i uzyskał tytuł magistra w 2009 roku. Pod koniec studiów otrzymał stypendium dla najlepszych studentów Uniwersytetu w Trieście. Później doskonalił swoje umiejętności u Gerarda Metraillera, Andrew Balio i innych.

Podczas studiów występował jako solista z różnymi zespołami, takimi jak Orkiestra Konserwatorium CMGT, zespół kameralny Francesco Poloni i inne mniejsze grupy kameralne. Później występował jako solista i członek różnych orkiestr przy różnych okazjach w Watykanie (Wieczór dla Afryki, Koncert ONC, Koncert Noworoczny z Montserrat Caballé itp.). Jako solista i aranżer współpracował również z Trieste-Salerno Brass Ensemble. Wyróżniał się w konkursach, zdobywając pierwsze miejsce w swojej kategorii na All-Italian Student Competition Belle Arti w Livorno oraz na konkursie Santa Cecilia w Rzymie, gdzie otrzymał specjalną nagrodę — szansę gry w orkiestrze złożonej z najlepszych studentów ze wszystkich włoskich konserwatoriów.

Jako solista lub członek różnych grup współpracował z muzykami takimi jak Montserrat Caballé, José Maria Sciutto, Andrew Balio, Bruno Aprea, Fabio Mastrangelo, Anton Nanut, Franco Poloni, Enio Morricone, Josh Groban, Romolo Gessi i innymi.

Po ukończeniu studiów został nauczycielem gry na trąbce w Szkole Muzycznej w Koper, a od roku szkolnego 2011/2012 uczy w dziale artystycznym w Gimnazjum w Koper. Jest mentorem i solistą w KIP Brass Ensemble (Koper, Izola, Piran), różnych orkiestrach szkolnych i letnich obozach muzycznych, takich jak Intercampus i Musica Creativa. Gra w Coastal Chamber Orchestra i Koper Wind Orchestra, a także dyryguje Koper En Big Band. Jest również aktywny w dziedzinie muzyki popularnej, nagrał kilkadziesiąt płyt CD jako muzyk sesyjny i zaaranżował wiele utworów dla różnych zespołów i gatunków. Otrzymał wiele nagród za najlepsze aranżacje lub piosenki na festiwalach, programach telewizyjnych, a także wygrał jako wokalista, wokalista wspierający. Występował na pokazach i festiwalach, takich jak Slovenska popevka, Eurovison national contest, Melodies of sea and sun, Summer night, a także w różnych programach telewizyjnych i radiowych. Jako trębacz muzyki pop współpracował z Danilo Kocjančičem, Jure Robežnikiem, Mojimirem Sepe, Alenką Godec, Oto Pestner, Niną Strnad, Niną Pušlar, Patrikiem Greblo, Rudim Bučarem i wieloma innymi.