János Bálint
Urodził się w 1961 roku na Węgrzech. W roku 1984 ukończył studia na Akademii Muzycznej im. Franza Liszta w Budapeszcie. Jest laureatem wielu nagród na międzynarodowych konkursach (Ancona, Lipsk, Markneukirchen).
W latach 1981-1991 był solowym flecistą Węgierskiej Radiowej Orkiestry Symfonicznej, a w w latach 2000-2006 Węgierskiej Orkiestry Filharmonii Narodowej. Był także założycielem i dyrektorem Instytutu Doppler Flute w Budapeszcie.
Obecnie pracuje jako profesor w Akademii Muzycznej w Detmold, w Niemczech, oraz jako profesor wizytujący w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Jako solista występował prawie we wszystkich krajach europejskich, a także w Stanach Zjednoczonych, Japonii, na Tajwanie, w Korei i Izraelu z artystami takimi jak: András Schiff, Martha Algerich, Miklós Perényi, Zoltán Kocsis, Auréle Nicolet.
Nagrał ponad 30 płyt CD z wydawnictwami takimi jak : Hungaroton, Capriccio i Naxos. Co roku prowadzi na całym świecie około 10-12 kursów mistrzowskich.
W roku 2008 otrzymał nagrodę Franza Liszta przyznawaną przez Ministerstwo Kultury i Edukacji Węgier -najważniejsze węgierskie wyróżnienie za wykonanie muzyczne.
Dušan Kranjc
Ukończył Akademię Muzyczną w Ljubljanie w klasie puzonu, następnie podjął studia w Trossingen, w Niemczech, w klasie Branimira Slokara. Przez 10 lat był pierwszym puzonistą Filharmonii Słoweńskiej oraz Orkiestry Mozarteum w Salzburgu. Obecnie prowadzi klasę puzonu w Akademii Muzycznej w Ljubljanie oraz jest nauczycielem w szkole muzycznej w Austrii. Jest również solistą orkiestry Camerata Academica w Salzburgu, zespołu barokowego Musica antiqua Salzburg, zespołu kameralnego OENM oraz Big Bandu Lungau. Od roku 1990 jest także członkiem kwintetu Juvavum Brass Quintett.
Dušan Kranjc brał udział w wielu festiwalach takich jak : Salzburger Festspiele , Salzburger Adventsingen Festival , festiwal muzyki Neo Musik Bozen ,Kammermusik Allegro Vivo , Int. Musikwochen Millstatt , Festiwal Sandstein i Musik Drezno , Bluval Straubing ,Haydn Festspiele Eisenstadt, Jeunesse Musicales, Musica Sacra Trient, Festiwal Lublana, Festiwal Wielki Post Maribor, Groedener Musikwochen. Koncertował we Włoszech, Słowenii, Chorwacji, Serbii, Rosji, Litwie, Francji, Polsce, Niemczech, Meksyku, Tajwanie, USA oraz Izraelu .
Boštjan Lipovšek
Pochodzi z muzycznej rodziny o długiej tradycji gry na waltorni. Jego pierwszymi mentorami byli ojciec i brat, a następnie profesor Jože Falout z Akademii Muzycznej w Lubljanie. Boštjan studiował w klasie prof. Falout, a po ukończeniu studiów kontynuował naukę na studiach podyplomowych. Następnie szlifował swój warsztat u Radovana Vlatkovića w Salzburg Mozarteum. Podczas studiów w Lubljanie otrzymał nagrodę „Prešeren” za wykonanie Koncertu Straussa nr 1 na waltornię z Orkiestrą Symfoniczną RTV Słowenia. Jako solista występował z Orkiestrą Filharmonii Słoweńskiej, Orkiestrą Filharmonii Maribor, Orkiestrą Symfoniczną Dubrownik, Orkiestrą Filharmonii Udine, Orkiestrą Kameralną Padova e Veneto oraz z Orkiestrą musicalową Jeunesses.
Występował pod batutą takich dyrygentów jak: Anton Nanut, Uroš Lajovic, Marko Letonja, En Shao, David de Villiers, S. Pelegrino Amato, Gary Brain, Jakow Kreizberg, Sian Edwards czy Pavle Dešpalj. Jako solista koncertował gościnnie również z Berlińską Orkiestrą Symfoniczną, Orkiestrą Kameralną Gustava Mahlera, Szkocką Orkiestrą Kameralną, Orkiestrą Festiwalową z Budapesztu pod kierunkiem Iwana Fishera jak również z Filharmonią Izraelską pod kierunkiem Zubina Mehty.
W 2001 roku zwyciężył w międzynarodowym konkursie Citta di Porcia. Od roku 1999 pracował jako asystent, a nastepnie jako starszy wykładowca w Akademii Muzycznej w Lublanie. Od roku 2005 pracuje jako starszy wykładowca w Akademii Muzycznej w Zagrzebiu, w Chorwacji. Nagrał pięć albumów wydanych przez ZKP RTV Słowenia: trzy albumy solowe oraz dwa wraz z zespołami kameralnymi (Słoweńskim Kwintetem Dętym oraz kwintetem Ariart). Wspólnie z Juvavum Brass wydał album „Salzburg Rarities” niemieckiego wydawnictwa Profil. Od dziesięciu lat jest członkiem Słoweńskiej Orkiestry Symfonicznej wraz z którą nagrał koncerty Straussa, Mozarta, Gliere i innych. Na szczególną uwagę zasługują pierwsze wykonania i premierowe nagrania dzieł L. Lebiča, I. Petrića i U. Krek’a. W 2008 roku,za swoje muzyczne osiągnięcia, otrzymał nagrodę „Preseren” przyznaną przez słoweńskie Ministerstwo Kultury.
Andrea Loss
Urodził się w 1977 roku w Rovereto. Naukę gry na klarnecie rozpoczął w bardzo młodym wieku. Studiował pod kierunkiem M. Zenattiego i P. Beltraminiego. W 1999 roku ukończył studia w Konserwatorium Jacopo Tomadiniego w Udine. Uczestniczył w licznych kursach klarnetowych i saksofonowych we Włoszech i za granicą, m.in. w klasie A. Carbonare i G. Basso.
W związku ze swoim zainteresowaniem orkiestrami dętymi brał również udział w kursach dyrygenckich (J. Cober, M. Dini Ciacci, H. Mertens, F. Hauswirth, J. Van Der Roost, T. Doss, D. Bostock, I. Karabtchevsky), kursach instrumentacji (C. Piroli i R. Di Marino), harmonii (A. Franceschini i F. Cesarini) oraz kompozycji (M. Priori).
Od 1997 był dyrygentem orkiestry dętej Liceum Antonio Rosminiego w Rovereto, z którą odniósł liczne sukcesy na konkursach i festiwalach o zasięgu krajowym i międzynarodowym :I miejsce w kategorii Youth Band (2001); II miejsce w I kategorii (2005); V miejsce w kategorii Superior (2007) na konkursie Flicorno D’oro w Riva del Gard, I miejsce w I kategorii (2005), II miejsce w I kategorii (2009); I miejsce w I kategorii (2013) na World Music Contest w Kerkrade; I miejsce w I kategorii (2006, 2013) w Wind Band Contest w Bertiolo;V miejsce w I kategorii w International Wind Band Contest „City of Valencia” (2007); II miejsce w I kategorii w International Band Competition Valle d’Aosta (2008).
W latach 1998-2007 dyrygował orkiestrą dęta w Cavedine, z którą regularnie koncertował i otrzymał III nagrodę w III kategorii na konkursie w Ghedi (2004). W latach 1999-2011 prowadził także orkiestrą dęta w Ala (Trento), co także przyniosło liczne sukcesy na konkursach i festiwalach międzynarodowych, m.in. w Austrii, Niemczech, Belgii, Holandii, Hiszpanii i Słowenii. Od 2001 do 2004 dyrygował orkiestrą dęta w Gardolo, z którą wygrał konkurs Flicorno D’oro (2003). W 2002 roku uzyskał dyplom dyrygenta orkiestr dętych nadany przez Istituto Superiore Europeo Bandistico. W latach 2005-2008 dyrygował orkiestrą dęta Riccardo Zandonai w Rovereto oraz w latach 2007-2009 – orkiestrą dętą Filarmonica Mousiké w Gazzanidze, z którą zdobył II nagrodę w konkursie La Bacchetta d’Oro w Fiuggi i II nagrodę na International Band Competition Valle d’Aosta (2008). W latach 2008-2011 dyrygował Muikkapelle Truden, a w latach 2011-2012 orkiestrą dętą Salcedo-Pontevedra (utworzoną w kooperacji włosko-hiszpańskiej), z którą koncertował w Hiszpanii, Portugalii i we Włoszech. Od 2010 roku jest dyrektorem Orkiestry Dętej Prowincji Vicenza. Od 2012 jest dyrektorem artystycznym „Iseb – Istituto Superiore Europeo Bandistico „gdzie wykłada historię i repertuar. Od roku 2014 dyryguje także orkiestrą dęta w Peschiera del Garda. Jest również nauczycielem dyrygentury w Trivero, Vicenzie i Milazzo. Obecnie uczy się także śpiewu w klasie Deni Mazzoli Gavazzeni i Paoletty Marrocu w Riva del Garda.
Andrea Loss ma w swoim dorobku dyrygenckim także liczne występy gościnne we Włoszech i za granicą, m.in. w: La Coruña, Lipsku, Florencji, Luksemburgu, USA (Northern Iowa Wind Symphony), we Francji (Orchestre d’Harmonie de Valdoie). W 2015 roku jako dyrygent wziął udział w pierwszej edycji Winter Orchestra Workshop w Białymstoku.W 2016 roku kierował i dyrygował na II i III edycji Zimowych Warsztatów Orkiestrowych WOW 2016.
Martin Petrák
Fagocista Martin Petrák posiada szerokie doświadczenie zarówno w dziedzinie muzyki historycznej jak i współczesnej. Rozpoczął karierę muzyczną mając 9 lat, a następnie kontynuował studia pod kierunkiem prof. J.Řezáča w Konserwatorium w Pradze. W 1999 roku, jeszcze podczas studiów brał udział w kursach muzycznych Szandor Végh pod kierunkiem fagocisty Sergio Azzoliniego i oboisty Maurice Bourgue.
Później kontynuował naukę w Akademii Sztuk Pięknych w Pradze w klasie prof. F.Hermana (Ars Rediviva, Orkiestra Filharmonii Czeskiej) i J.Seidl (Collegium Musicum Pragenses, Filharmonia Czeska), gdzie rozpoczął pracę nad kształtowaniem interpretacji pod kierunkiem znakomitego muzyka – organisty Lukáša Vendla (Harmonia delectabilis). Za temat swojej pracy magisterskiej wybrał rozwój i wczesny repertuar barokowy na fagot.
Po ukończeniu studiów, w roku 2005, został członkiem Orkiestry Filharmonii Czeskiej. W roku 2006 wraz z wokalistą Markiem Šulcem (Schola Gregoriana Pragenses) rozpoczął projekt wokalno-instrumentalny skupiający się na wykonawstwie muzyki barokowej Musika Antiq / Aria /, którego kulminacją było wykonanie kantaty J.S.Bacha „Ich will Kreuzstab day gerne tragen” BWV 56 na fagot, chór i orkiestrę . Zespół zarejestrował kilka nagrań poświęconych muzyce Vivaldiego, G.Händela, W.A.Mozarta i innych.
W roku 2008 Martin Petrák założył zespół instrumentalny VENTI DIVERSI, który był podsumowaniem poprzednich doświadczeń i współpracy z artystami z MA / A /, a jesienią tego samego roku wydał debiutancką płytę z utworami G.Ph.Telemanna „La Putain „, która zdobyła nagrodę ” Best CD of 2008 ” wydawnictwa The Prague Post. Zespół przez lata zaprezentował się na wielu prestiżowych festiwalach czeskich i międzynarodowych (Lipa Musica / CZ /, Festiwal Muzyczny św. Wacława / CZ /, Ars Antiqua Europae w Via Gothic / SK / etc.) Works by J.S. Bach (Koncerty Brandenburskie), J. D. Zelenka (Sonaty Triowe), A. Vivaldi (Symfonie) G.F.Händel (Muzyka na wodzie). Ostatnim nagraniem zespołu Venti Diversi jest podwójny album CD „Rok liturgiczny„, który zawiera utwory czeskiego kompozytora F. X. Thura nagrane w związku z rokiem liturgicznym Kościoła. Płyta została wydana w 2015 roku.
Martin Petrák jest członkiem wielu zespołów kameralnych, m.in: Trio DuBois, PhilHarmonia Octet, Juventus Quintet i innych.
Od 2011 roku jest również asystentem na Uniwersytecie w Ostrawie na Wydziale Sztuki, a także założycielem i dyrektorem artystycznym festiwalu muzyki kameralnej w Havlíčkův Brod „FESTJAZZ”, który jest dedykowany muzyce jazzowej.
Josef Steinböck
Studiował grę na tubie, edukację muzyczną i instrumentalną na Uniwersytecie Muzyki i Sztuki Teatralnej w Wiedniu oraz muzykę jazzową w Konserwatorium Wiedeńskim.
Od roku 1991 był tubistą w Orkiestrze Mozarteum w Salzburgu, a od roku 2002 jest profesorem tuby oraz prowadzi zespoły kameralne dla instrumentów dętych blaszanych na Uniwersytecie Muzycznym w Monachium.
Muzyka kameralna i współczesna zawsze szczególnie interesowała Josefa Steinböcka. Występował on z wieloma znanymi zespołami, takimi jak: Art of Brass Vienna, Monachijska Opera Brass i Klangforum z Wiednia, czy OENM z Salzburga. Josef Steinböck jest członkiem jury na wielu konkursach muzycznych zarówno krajowych i międzynarodowych.
Od 20 lat jest dyrektorem artystycznym cieszących się wielką popularnością letnich warsztatów muzycznych Bläserurlaub w Bad Goisern w Austrii, których był pomysłodawcą.